torsdag 20 oktober 2011

Il Divo;
Allelujah (Hallelujah)
The Winner Takes It All
Amazing Grace
The Power Of Love (La Fuerza Mayor)

Jag minns när jag för första gången lyssnade på Il Divo (medvetet). Det var i samma veva som en man var med i någon talangjakt på tv. Popper? Paul? Han var i vilket fall som helst, ruskigt ful, men han hade riktig talang och tog alla med storm!
Mig lyckades han inte riktigt övertala och jag behövde verkligen lyssna på härlig operasång.
Efter en stund hittade jag guldmännen, Il Divo.
Lyssnade på Il Divo väldigt intensivt i en period och sedan lade jag dem på hyllan.

Nu, ungefär 4-5 år senare hittar jag tillbaka till dem och jag blir exakt lika rörd som jag blev på den tiden. Mestadels covers, men deras röster klarar av det.

Titta bara på dem! Varenda en utav dem är hisnande stilig. Den ena är snyggare än den andra.

Fick jag välja ut en utav dessa män, en som kittlar lite extra i min mage..
Då blir det nog Carlos Marín, han är definitionen av perfektion.

1 kommentar:

  1. Jag tycker de ser lite sliskiga ut, men rösterna är det inga fel på. :)

    SvaraRadera